Hejsan allihopa, gör en include som du sätter högst upp på alla sidor där kan du ha allt sånt där Hej Zetoc, tack för det (rekord) snabba svaret :) jo, jag funderade också på en include.. har använt ett par såna fast de ligger inte högst upp på sidan, så då måste jag gå in ändå på alla sidor o lägga till en sån include fil.. heheh.. jag e lite latmask.. fast jag tror inte det går o lösa på så många andra sätt, så jag får nog göra så ändå.. :) sen kan du ju använda din include för annat också så det är värt besväret;)Lägga till response.buffer "globalt"?
Min webbsida är inte så dynamisk ännu, och jag tänkte lägga in Response.Buffer på samtliga sidor. Detta kräver ju dock en del jobb, och jag funderade på om det fanns nåt sätt att få den effekt man får med Response.Buffer utan att gå in på varenda sida o lägga in det manuellt? Jag vet att om man har egen webserver så kan slå på detta där, men nu ligger min webbsida på ett webbhotel så jag har inga sådana möjligheter..
Sen funderade jag på global.asa, typ att man kunde lägga in det där på nåt sätt, men sen läste jag att man inte får/kan använda response.objektet där...
Nån som har nåt förslag på lösningar..? jag testar vad som helst :)Sv: Lägga till response.buffer "globalt"?
include.asp:
<code>
option explicit
session.lcid=1053
response.buffer
</code>
dinasidor.asp
<code>
<!-- #include file="include.asp" -->
<html>
<head>
....
</code>Sv: Lägga till response.buffer "globalt"?
tack för input igen.. !! Sv: Lägga till response.buffer "globalt"?