Jag har en databas som heter user, där registrerar användarna sig. När dem gör det får dem 12 månaders inloggning. När man använder access och datum så finns en regel - datum måste inneslutas med # för att access skall göra rätt.Hämta vissa datum och lista dem
Nu vill jag ha en sida där jag kan kolla 1 dag, en vecka och 1 månad till användare som håller på att gå ut.
Just nu har jag en sida (finduser.asp) där jag med hjälp av date() och dateadd("d",+1,nu) kan få dagens datum + 7 dagar (om man klickar på en vecka).
Sen kommer jag till sida listusers.asp, där ska alla användare som håller på att gå ut listas. Nu använder jag mig utav:
<code>
<%
nu = date()
tid=request.Querystring("time")
Set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
conn.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("dafaf/data1254.mdb")&""
set rs=conn.execute("SELECT * FROM users WHERE expires BETWEEN " & nu & " AND "& tid & " ORDER BY expires")
If rs.BOF and rs.EOF Then
%>
<h3 align="center">Hittade tyvärr inga användare som matchar din sökning!</h3>
<%Else%>
</code>
Men det fungerar inte, finns det något enklare sätt? Tycker inte det borde vara så svårt, men har inte kommit på lösningen ännu.
mvh/AndréSv: Hämta vissa datum och lista dem
set rs=conn.execute("SELECT * FROM users WHERE expires BETWEEN #" & nu & " # AND #"& tid & "# ORDER BY expires")
Testa och se om det inte hjälper