jag har ett objekt på min sida och när man klickar på det så fylls en textbox med ett nummer detta sker med vbScript. Och sen behövs sidan laddas om, och då vill jag att textboxen fortfarande ska vara ifylld med nummert. Hur gör jag detta. Hur laddas sidan om? är det besökaren som trycker på ladda om eller använder du <meta> för att gör det? om det är besökaren så kan du göra en uppdateringsknapp åt honom/henne som postar värdet till sig själv så läser du in den med request.form eller request.querystring. om den uppdateras autmatisk får du göra ett java-/vb-script som postar formuläret efter en viss tid. Ta gärna med koden som visar vad du gör. Jag har en textbox använd javascript iställetta med värde när jag laddar om sidan
Sv: ta med värde när jag laddar om sidan
men jag kanske missförstått dig...Sv: ta med värde när jag laddar om sidan
På websidor är det rekomenderat att använda javascript eftersom vbscript bar stödjsa av microsoft.Sv: ta med värde när jag laddar om sidan
<INPUT text name="text2" value="<%=farg2%>" disabled>
och sen har jag ett objekt där användaren väljer en färg
när den klickar på en färg händer detta
window.document.Questions.text1.value = bakgrundsfarg
window.document.bgColor = bakgrundsfarg
alltså fylls text1 med nummert på färgen och bakgrundsfärgen blir den valda färgen
Nu är det så att jag även vill att textrutan ska få bakgrundsfärgen som valts. Dvs
window.document.Questions.text1.bgcolor = bakgrundsfärg
problemet är bara att detta kommando inte finns och därför tänkte jag att man kunde ladda om sidan och då sätta bgcolor i textrutan genom HTML.
hmm förstår ni
tar gärna och gör det på något annat sätt om det gårSv: ta med värde när jag laddar om sidan
document.bgcolor = farg; //ändrar bakgrundsfärg
document.text1.bgcolor = farg; // textfältet
är inte helt säker på att det här är rätt..
testa annars
document.style = 'background-color: #FFCC00';
document.text1.style = 'background-color: #FFCC00';
funkar inget av det så får nån annan hjälpa dig:)