Jag har ett litet problem hoppas jag! Lägg ner dina värden i hidden fält så får du med dom när du submittar sidan.Server.Execute
Detta problem funkar i ramrar men inte när jag byggt mina sidor i tabeller.
Jag har byggt en av mina sidor så att om jag klickar på en knapp så visas ett annat gränssnitt på samma sida(samma fil). Knapparna finns i ett formulär eftersom jag vill kunna ta med mig värden. Knapparna länkar alltså till samma sida och kollar vilken knapp som aktiverades och visar rätt information.
Problemet är att formuläret skickar sidan till <form action="snitt.asp" method="get" name="FormName"> och bryr sig inte om knappens länk, se nedan:
onClick="document.location.href='default.asp?sida=snitt&sida2=left2&cmdSteg2=Steg 2';"
Resultatet blir ju att bara sidan "snitt.asp" visas. Jag måste kunna visa alla sidor. Alltså ladda menyn till vänster, det nya gränssnittet i snitt.asp som ligger i mitten och övrig info till höger. Jag använder Server.Execute för att ladda in sidorna.
Hur ska jag kunna ta med mig värden från formuläret och visa sidan beroende på vilken knapp som trycktes på och värdet som skickades med så att sidan visas korrekt med meny til vänster övrig info till höger och snitt.asp i mitten.
Har provat detta men det funkar inte:
<form action="'default.asp?sida=snitt&sida2=left2" method="get" name="FormName">
Hoppas ni förstod!
MVH/MarcusSv: Server.Execute