Jag skickar min url så här: Du har ett " "-tecken i din sträng. (blanksteg) Tack. Då är det servervariabeln SERVER_NAME, alternativt LOCAL_ADDR du ska använda. Du bör använda Server.URLEncode() på värden som ingår i länken. Annars kan reserverade tecken som t.ex. &-tecknet strula till det. Jag får inkompatibla typer när jag försöker med Server.URLEncode Testa:Svårt att få tag på request.query-string
<code>
var = Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") & Request.ServerVariables("PATH_INFO")
'längre ner
.mp3& album=<%=strHuvudrubrik%>"><%=rst("songtitel")%> <font color=red>(</font><B><%=rst("Hits")%></B><font color=red>)</font><br>
</code>
När jag laddar om sidan(jag stannar kvar på samma sida) så kan jag se i addressfönstret:
<code>
http://127.0.0.1/Hemsidor/SAW/Musik/index.asp?Song=Ordenary_Man.mp3&%20album=Just%20As%20I%20Recall
</code>
Men när jag skall använda mig av den:
<code>
<%= Request.QueryString("album")%>
</code>
Då får jag inte tag på den, den visar ingenting. Jag får inga fel eller error men....
Hur bör jag göra?Sv: Svårt att få tag på request.query-string
<info>
http://127.0.0.1/Hemsidor/SAW/Musik/index.asp?Song=Ordenary_Man.mp3&%20album=Just%20As%20I%20Recall
</info>
Efter "Ordenary_Man.mp3&" har du %20 detta gör att du borde hämta Querystringen för (" Album") och inte ("Album").
Tror dock inte att det fungerar.
Försök alltså bli av med mellanslaget.</code>
/ASv: Svårt att få tag på request.query-string
Det är de små små det...
>DEssutom så REMOTE_ADDR för att ta reda på server e inte rätt, den tar besökarens >adress, inte serverns..
Om jag då vill serverns address, hur blir det då?Sv: Svårt att få tag på request.query-string
Lev väl,
Tom S.Sv: Svårt att få tag på request.query-string
<code>
var = Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") & Request.ServerVariables("PATH_INFO")
'längre ner
.mp3&album=<%=Server.URLEncode(strHuvudrubrik)%>"><%=Server.HTMLEncode(rst("songtitel"))%> <font color=red>(</font><B><%=rst("Hits")%></B><font color=red>)</font><br>
</code>Sv: Svårt att få tag på request.query-string
Sv: Svårt att få tag på request.query-string
<code>
.mp3&album=<%=Server.URLEncode("" & strHuvudrubrik)%>"><%=Server.HTMLEncode("" & rst("songtitel"))%> <font color=red>(</font><B><%=rst("Hits")%></B><font color=red>)</font><br>
</code>