Hej Det är inte billigt att välja någon av de tjänster som finns att tillgå. Alla vill tjäna lite på att transaktionerna görs. Det måste du vara medveten om. Det finns även viatel, paynova, paypal och säkerligen några fler som jag dock inte vet namnet på. Man kanske kan göra så att alla extra kostnader läggs på priset beroende på vilken betal-metod som används (om ni tar vanliga kort också dvs.) hmm har letat runt nu och det är som du säger, väldigt svårt att få ekonomin att gå ihop om man pysslar med e-handel med billiga produkter (10-100kr). Såvida man inte har enorma kvantiteter, vilket vi i och för sig siktar på. Betaltjänst, internetbetalning
har en idé om att utveckla en slags webshop. Har tittat på olika sätt att lösa det här med betalningen och hittat bla TellusPay. Sitter forfarande och letar och passar därför på att ställa följande frågor till Er.
TellusPay verkar dyrt, varorna som ska säljas är billiga, mellan 0-50 kr och dessutom ska förtjänsten delas av flera. Med små belopp blir avgiften väldigt dyr på TellusPay.
Har i nuläget inte hittat någon annan och ska väl knalla ner till banken och höra i veckan, men kan någon ge ett tips på olika betalningslösningar så vore jag tacksam!
tack på förhand!Sv: Betaltjänst, internetbetalning
Att "komma undan" med att det skall vara billigt går tyvärr inte i dagens läge. Man får se till att om man satsar på betaltjänster så gäller det att sälja produkter eller tjänster i sådan kvantitet att det går ihop i slutändan.
/PelleSv: Betaltjänst, internetbetalning
Sv: Betaltjänst, internetbetalning
Och det som är viktigast av allt är ju att det ska väldigt lätt för användaren att hantera det här med pengar och betalning. paypal tillexempel är alldeles för omständigt och jag misstänker att man tappat kunderna halvvägs i registreringen.
Jag skulle vilja ha det som tex expekt.com och flera av de här spelbolagen har det. Ett virtuellt konto där man kan transferera pengar fram och tillbaka till sitt riktiga kort. Den lösningen hade varit en dröm för mig, men förmodligen otroligt dyr.
Nåväl tack för svaret. ska ändå knalla till banken/erna för att höra vad de har att säga.
/Ola