Hej Nej, Huvudsaken är väl att man själv trivs med inriktningen man valt. Har man erfarenhet av olika basicspråk kan det vara lättare att använda asp än php. Har man erfarenhet av C/C++/C#/Java/Javascript/... kan det vara lättare att använda PHP än ASP/VB. <b>Programmering kan liknas vid en lång bilresa. Bilmodellen spelar mindre roll under färden, huvudsaken är att man når sitt slutmål.</b> Gör den väl inte. Om man kör en ferari och en volvo i 90km/h kommer man framm sammtidigt. Kör man som en galning och krockar kommer man inte fram. Kör man volvon i 110km/h och ferari i 50 kommer volvon var oslagbar. Sedan skiljer ju sig det olika modellerna åt i bekvämlighet och pris. <b>Sedan skiljer ju sig det olika modellerna åt i bekvämlighet och pris.</b>Varför ASP....
jag måste ventilera en nyfunnen erfarenhet... jag sitter fn i ett större PHP projekt. Jag har hittills endast arbetat med ASP förr och har därför börjat lära mig PHP. Och nu infinner sig frågan varför man överhuvudtaget väljer ASP (om inte kund och andra föriutsättningar kräver detta) PHP är ju SÅ mycket bättre - åtminstone så långt som jag har kommit.. eller finns det en baksida? Tacksam för synpunkter...
Mvh
Johan
PS har ni laddat hem HTML-kit??? vilken editor och dessutom gratis...Sv: Varför ASP....
Jag bara suckar och skakar på huvudet, ska vi behöva ha en till tråd som ska tjafsa om vilket som är det bästa språket att koda i...
Anna-KarinSv: Varför ASP....
inte alls... jag bara undrar om det är någon baksida med PHP som jag inte förstått..
Mvh
JohanSv: Varför ASP....
Programmering kan liknas vid en lång bilresa. Bilmodellen spelar mindre roll under färden, huvudsaken är att man når sitt slutmål.Sv: Varför ASP....
Sv: Varför ASP....
Det var det dummaste jag hört, klart bilmodellen spelar stor roll!!! ;-)
/JohanSv: Varför ASP....
Just det, alltså spelar det stor roll!
/Johan