Hej! Har du kört mot: localhost eller 127.0.0.1 Hej! Ja givetvis heter det ju localhost....(:-) och javisstja 127.0.0.1 kunde man ju också använda.... I inloggningen, skriv in administrator / adminlösnordet eller testa med den användaren du loggar in på datorn med. aha...ja det är kanske på det viset? Har det löst sig? Tråden är inte klarmarkerad så om det fortfarande inte fungerar - var vänlig att återkom med ytterligare förfrågningar så vi kan hjälpa dig att lösa problemet.ISS arbeta lokalt utan anslutning
Ja min fråga anses kanske vara självklar, men det är det inte för mej!
Jobbar hemma med IIS både då jag är uppkopplad via bredband och även när jag ej har bredbandet igång...kör IIs utan problem...har aldrig gjort några speciella inställningar - det har fungerat klockrent sen jag installerade IIS!
Skall nu jobba åt en förening som har problem med nätverket, ansåg att jag "visst" kan jobba lokalt med IIS:en men det fungerar alltså inte...
testat localstart osv...datorn vill ansluta hela tiden till nätverket och svaret jag får är:
kan ej hitta servern...
Jag kör standard inställningar och även IUSR_Datornamn finns med...tycker inte att det bör vara nåt fel.....
Nätverkanslutningen har jag kopplat ifrån helt...skulle vara jätte tacksam om ngn kunde komma med ett tips!
Tack på förhand - EvaSv: ISS arbeta lokalt utan anslutning
localstart har jag aldrig hört talas om.
Det kan var en fierwall som blokera. Kontroller om det finns en sådan installerad på servern.Sv: ISS arbeta lokalt utan anslutning
Nåväl, jag surfade in på 127.0.0.1 i förhoppning om att starta localstart.asp och fick fram en inloggning!? Det måste väl betyda att webbservern inte riktigt är rätt konfigurerad...Jag fick veta att jag inte hade accessrättigheter att se dessa sidor...däremot finns inget hinder till att surfa in på: 127.0.0.1/minfil.asp samt mina övriga kataloger som befinner sig under wwwroot vilket förståss gjorde mig jätte glá
localhost eller datornamnet fungerar ej inte alls...dvs. servern hittades ej!
Jag kanske är på rätt spår....
Tack för hjälpen Andreas....mvh EvaSv: ISS arbeta lokalt utan anslutning
/DanielSv: ISS arbeta lokalt utan anslutning
det måste jag testa...tack!Sv: ISS arbeta lokalt utan anslutning