Jag har gjort en sida på en lite udda vis tror jag. Det låter som en typiskt dålig design. Om du vill ändra utseende borde det bli lättare med CSS eller något sådant. frågan var inte om det var smart att göra på detta viset utan var gränser går. Av ironin i coplands: Nu vet jag inte hur jag skall tolka alla svar... Kör du med querystrings eller laddar man ner hela sidan eller hur....? det bästa vore väll att ha all text i en databas och ladda den från en querystring. nackdelen med detta är att du inte kan ha någon asp-kod mitt i texten. ett annat sätt är att använda server.execute... Det borde inte spela nån roll om man har modem eller bredband, blir inte mera info att ladda än en helt vanlig sida eftersom IF-satserna filtrerar bort det som inte ska visas redan på servern. Men jag kan ju inte rekommendera att du gör såhär eftersom det kommer belasta servern. och gränsen för när dte är för mycket beror ju på hur bra server du har och hur många besökare du har.experiment med med STORA sidor
Jag har gjort en sajt som ligger på en enda sida.
Jag kör en hel del if-satser.
Sidan är nu på 12 578 radera kod. och mer lär det bli.
Ideén kan verka konstig men jag tröttnade på att göra om layouten på sidan, det var ett jäkla jobb att ändra alla sidor.
Nu till frågan.
Hur stor kan man ha sin sida innan det blir trögt. 12 tusen rader verkar inte vara något problem.
tack på förhand.Sv: experiment med med STORA sidor
Jag kan inte se varför man skulle vilja ha en gigantisk krånglig fil med allt i hela sajten.Sv: experiment med med STORA sidor
Idag är ju sida på 12578 rader och ligger på en mycket slö server och det går hur bra som helst.
Det intressanta är ju vara gränser går. Någon som vet?
Tacksam för alla svar.
/davidSv: experiment med med STORA sidor
<b>>12 579 rader tror jag gränsen är.
>Sen krashar allt... :-)</b>
borde du kunnat utläsa att det självklart inte går att säga någon exakt gräns. Vart är det du vill komma?Sv: experiment med med STORA sidor
Sv: experiment med med STORA sidor
Sv: experiment med med STORA sidor