Hej, Jag kollade igenom mitt script, och hittade både Rs.PageCount och Rs.PageSize, vilket har fungerat precis lika bra när de används i en blandning. Skummt eller inte, det vet jag inte. Hursomhelst så blev det samma fel. Jag vet inte vad för kod jag kan visa med tanke på att scriptet funkar precis så bra som det ska göra när jag använder det på andra delar av sidan...Paging, funkar - funkar inte...
Jag har inte riktigt helkoll på hur paging funkar, men jag har ett pagingscript som jag delvis hämtat på ASPSidan.nu och delvis lyckats modifiera så som jag vill ha det.
Jag använder på det flera ställen på min sida, och det funkar precis som det ska på alla sidor utom EN. Jag har satt Rs.PageCount till 10. Nu är det så att när jag har exakt 10 poster från en databas som ska visas så säger den: Exeption occured, och så säger den en rad i filen som är en helt vanlig SQLSats, och som inte är något fel på.
Någon som vet varför den säger ifrån när jag hämtar samma antal poster som Rs.PageCount är. Den säger inte ifrån på någon annan sida där jag använder scriptet.
Tack på förhand!
//hermanSv: Paging, funkar - funkar inte...
skummt är det i alla fall!
//herman