Tjena! Innan jag lägger ner allt för mycket dumt felsökande så är det lika bra att fråga här. Det står ju iof vad felet är, men varför. Jag kör några webbplatser till lokalt i utvecklingssyfte och dom funkar klockrent, men det är en som strular och ger nedanstående felmeddelande. Enda skillnaden mellan siterna rent programmeringsmässigt är att jag använder en del server.execute på den siten. Annars skiljer sig inte kodningen nämnvärt. Tacksam för hjälp!!! Vad har du för opsystem? Hej! > <b>Precis som Ulf säger är det begränsingar i Personal Web Server (om det är den du använder).</b> Hej grabbar och tjejer! Hej hej!iis Strular
Sidan kunde inte visas
För många användare försöker komma åt webbplatsen just nu.
--------------------------------------------------------------------------------
Prova följande:
Klicka på knappen Uppdatera, eller försök igen senare.
Öppna hotweb startsidan och leta reda på länkar till den information som du vill ha.
HTTP 403.9 Åtkomst nekad: För många användare är anslutna
Internet Information Services
--------------------------------------------------------------------------------
Teknisk information (för supportpersonal)
Bakgrund:
Detta fel kan uppstå om webbservern är upptagen och inte kan hantera din begäran på grund av överbelastning.
Mer information:
Microsoft Support
Sv: iis Strular
Har du en Serverprogramvara skall detta fel egentligen inte kunna inträffa
Har du w98, eller liknande (icke serverprogramvara) så kan du inte ha mer än ett visst antal samtidiga användareSv: iis Strular
Precis som Ulf säger är det begränsingar i Personal Web Server (om det är den du använder). Prova att använda dig av #include istället.Sv: iis Strular
Mig veterligen har Win9x ingen begränsning på antal anslutningar. Troligtvis körs IIS på WinNT4/2000/XP Professional där max antal anslutningar är 10st.Sv: iis Strular
Som sagt jag är lika förvånad som ni. Kör för övrigt Win XP och iis 5.1. Grejen är att siten är färdigutvecklad sen lång tid tillbaka och det har aldrig varit några problem under utevecklinstiden. Nu skulle det fixas lite nya grejer åt kunden vilket gjorde att jag behövde köra den igen, men se det gick inte. Kan det ha nåt med norton antivirus att göra? Det är väl egentligen enda förändringen jag har gjort. Installerat et alltså. Tacksam för fler tips!!!
Ha det bra/Hampus Sv: iis Strular
Först en liten not till Rickard:
Det finns absolut begränsingar i PWS, men det finns ju också två versioner av den, så... I vilket fall som helst är det länge sedan jag arbetade mot PWS, så jag minns inte längre vilken av dem jag brukade köra. :)
Hur som helst så tror jag ju, efter att ha läst igenom dit felmeddelande lite noggrannare, att Q262635 är en ganska klockren lösning:
262635 - Error Message: HTTP 403.9 - Access Forbidden: Too Many Users Are Connected
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;[LN];262635
Läs igenom artikeln och stäng av HTTP keep-alives för din sajt så ska det nog gå bättre. Fundera också, som sagt var, på att byta ut Server.Execute mot #include.