Vet ej om detta är rätt forum men jag provar. För att svara på din fråga: Jo det finns sådana script. Det är inte mycket svårare att skapa, det ända du behöver göra är att när någon lämnar sitt resultat skickar du in det och hans/hennes IP-adress i en databas. Sen har du en kodrad som (if) håller reda på om IP-nummret redan finns i databasen (then) Du har redan röstat (else) Tack för din medverkan. Så fungerar det, har tyvärr inget färdig exemplar. Tack så mycket för alla dessa svar.OM man vill RÖSTA
Jag har en hypotetisk fråga ang. röstningsresultat
En hemsida har varje månad en "Månadens fråga" där besökarna kan rösta Ja eller Nej.
På denna "röstningsapparat" kan man rösta hur många gånger som helst och därför är man ju inte säker på att resultatet faktiskt är rättvisande. (En person kan ju rösta hur många ggr som helst och det påverkar ju sanningen i resultatet).
Frågan är nu:
Finns det inte något röstningsscript där ett IP-nr bara får rösta EN gång per fråga?
Är ett sådant script mycket svårare att tillverka än ett script där man kan rösta hur många ggr som helst?Sv: OM man vill RÖSTA
Sv: OM man vill RÖSTA
Då vet jag hur det fungerar och ska genast besöka den rekommenderade sidan.
Ha en fin dag allihop!
Ethár