Hej Hej Ok tack. Det går inte, däremot kan du titta på iframe eftersom att sådant går där... Själv rekommmenderar jag iframes framför vanliga frames. Iframes kan du bara stoppa in på sidan i t.ex. en tabell eller liknande. Med en massa tomma ramar blir det svårt för en blind att få något ut av sidan. Det är inte alltid så lätt att gissa vilken ram som innehåller det intressanta.Centrering av frames?
jag undrar om det går att "centrera" frames?
Altså om man har tex 3 st frames och vill ha dem med lite "luft" på varje sida, så att framsen (eller vad man nu säger ;-) hamnar i mitten, så man kanske kunde ha någon annan färg på dessa "luftsidorna" .. går det?
(phu det här blev ju rörigt :-|
mvh NinaSv: Centrering av frames?
Det går, men många frames blir det.
Det du får göra är att skapa frames som har din struktur och sen ha tomma frames på sidorna och de har ingen fast bredd.
<info>
---------------------------
| Tom frame |
| ------------------ |
| T | Din | T |
| O |Framestriktur | O |
| M | här | M |
| | | |
| ------------------ |
| |
| Tom frame |
| |
---------------------------
</info>
Inte den bästa lösningen, men om man nu måste centrera så är det en nödlösning.
//Anna-Karin
EDIT:
Den här koden centrerar det som ligger i, är tveksamt om det fungerar med frames.
<info>
<html>
<head>
<style type="text/css">
body {
text-align: center;
}
</style>
<title>Centrerat objekt</title>
</head>
<body>
<div style="width: 100px; height: 100px; background-color: #ccc; margin: auto">Hej</div>
</body>
</html>
</info>
Den kan kanske vara användbar om man använder tabeller.Sv: Centrering av frames?
Jag tänte också nått sånt men jag trodde att det kanske fanns typ att man kunde lägga in framekoden i nån table med align=center men det går nog inte då?
/NinaSv: Centrering av frames?
Sv: Centrering av frames?