Hur jag jag för att med en knapp bläddra i ett trecordset så att innehållet visas på webbsidan från en post i taget? Jag skulle vilja ställa in så att nästa post visas enbart om besökaren skriver ett visst ord i en ruta och trycker på en knapp. Går det? Ja visst går det, man kan göra allt - glöm inte det. För att du skall kunna visa en post, lägga till en ny rad om man exempelvis trycker addera så är det inte så svårt.En post i taget i recordset
Sv: En post i taget i recordset
Kolla på Paging Artikel [Alternativ till traditionell paging] där kan du ställa in att bara en post i taget ska visas, eller fler om man så vill.
//Anna-KarinSv: En post i taget i recordset
Sv: En post i taget i recordset
Börja med att få fram ditt recordset med samtliga poster som du tänkt dig visa. Se även till att ett fält finns med för just visa eller inte. Därefter börjar du att loopa i recordsetet och visa de poster som har flaggan visa. När listan med poster som skall visas är slut lägger du själv till en inputruta och en submitknapp för att kunna visa ännu mer.
När du klickar på adderaknappen så får du göra en validering om det du skrev är rätt, Stämmer det att texten var rätt så flaggar du helt enkelt upp posten med en update och så börjar det om. Då visas alla som skall, och du lägger till ytterligare en tom rad med text och knapp. Sen håller du på sådär tills du är färdig.