Jag har ett formulär där man skall kunna skriva in och spara data. Bredvid namnrutan har jag en knapp. När jag klickar på knappen öppnas ett nytt fönster som visar alla befintliga namn i databasen. När jag väljer ett namn och klickar på en knapp stängs fönstret och det valda namnet skrivs in i namnrutan. Så långt allt väl. Kan du inte göra din popupsida som en frame, då borde du inte tappa länken till uvudfönstret eftersom du inte laddar om hela sidan, utan endast en frame. Du menar dom en frame i popupen??? Och referera till huvudsidan som i sin tur refererar till sidan utanför? Hej ! Hej, jag hade fel... det var jag som gjorde en miss... Jag får tacka så mycket, nu fick jag det att fungera.Skicka data mellan webbfönster
Det jag vill är att göra en databasuppslagning när jag väljer namn i popup-fönstret och sedan föra över all data till det första fönstret. Problemet är att popup-fönstret måste laddas om vid sökningen och då tappar jag länken tillbaka till huvudfönstret (window.opener.document....). Någon som har en lösning på det här?
mvh
Jan HallbergSv: Skicka data mellan webbfönster
- MSv: Skicka data mellan webbfönster
Jag upptäckte just att jag också har det problemet i min nya kalender funktion.. det är inte så bra.. :(Sv: Skicka data mellan webbfönster
Lösningen är att att använda en dold iframe i popup fönstret som gör databassökningen och sedan köra ett script mha body onload = funktion() där
funktionen ser ut som följer
function funktion()
{
parent.window.opener.document. etc etc
}
Mvh /CSv: Skicka data mellan webbfönster
Jag har en sida som öppnas i en popup... med ett fält som ska fyllas i.
När man trycker på ett datum i en kalender körs denna funktionen
<code>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--
function ignore()
{
return true;
}
function returndate(pDate, pField)
{
window.onerror=ignore;
eval("window.opener." + pField + ".value='" + pDate + "';");
self.close();
}
//-->
</SCRIPT>
</code>
');">Tryck här
När jag öppnar fönstret gör ajg så här:
<code>
function popcal(vCaption, pField)
{
var nW = window.open(vCaption, "calendar",
"resizable=no,scrollbars=no,width=200,height=150");
nW.location.href = "calendar.asp?field=" + pField;
nW = null;
}
öppna pop
</code>
Och referensen finns alltid kvar...
Det är inte så att du missar att skicka med någon parameter när du laddar om sidan? Så var det för mig.. jag glömde bort att skicka med fältnamnet när sidan laddades om och iom att jag ignorerar javascript errors (se kod) så fick jag ju itne reda på det :/Sv: Skicka data mellan webbfönster
/Janne