Oki jag behöver hjälp. Vad är det som saknas på pellesoft för att få dig komma igång. Berätta gärna med konkreta förslag så skall jag göra vad jag kan för att få fram detta material. tänkte just tispsa om webstudio på idg.se En annan variant är att ladda ner gratis asp-kod och försöka klura ut vad den gör genom att t.ex. kolla upp funktionerna på msdn, lägga in response.write-kommandot så man kan se vad som körs och när etc. Mycket bra sätt att lära sig på... :) Det var iaf. så jag gjorde... :) Oki, jag har fått rätt bra tips.Lära sig ASP
Jag vill lära mig asp steg vis på något sett och få en bred kunskap om ASP.
T.ex. hur man gör själv kod, hur olika koder fungerar och vad dem gör och så.
Så skulle ni kunna ge mig någon hemsida som lär en bra med ASP. Och hur man kopplar ihop olika databaser till koder.
Är det någon som kan bra hemsidor eller ebooks på svenska som kan lära en?
ASP
Nybörjare - *hemsida*
Medel användare - *hemsida*
Behöver ingen avancerad användare - nothingSv: Lära sig ASP
På www.idg.se finns dock en mycket bra helhetskurs att lära ifrån.
/PelleSv: Lära sig ASP
Sedan rekommenderar jag SAMS Lär dig själv ASP på 21 dagar, finns i bokhandeln.
mvh /andersSv: Lära sig ASP
Däremot har jag en bok i asp.net, fast den använde jag mest som intro...Numera är den referens någon gång ibland. :)
Men som sagt: Ladda ner lite kod från t.ex. tips & trix, filarean, länkar, artiklar etc. och titta i dem... :)Sv: Lära sig ASP
Vänta pelle så ska jag nån dag nu när jag har tif d och ork att förklara vad som skulle behövas här på pellesoft.
Men int idag nån annan dag mår inte så bra just nuSv: Lära sig ASP
Wrox röda böcker är bra också.
Jag har en HTML i praktiken som är bra, den börjar från grunden, men fungerar även som referensverk senare.
Sen är det ju som vanligt, trial & error metoden som gäller,
läs, prova, prova igen, fråga och pula vidare.
//Anna-Karin