Jag skulle skriva: Skulle tro att year är ett reserverat ord i SQL, skulle kunna användas så här: För reserverade ord kan ibland [ ... ] användas för att visa att dessa är namn och inte reserverade ord i SQL Varför sparar du inte månad som tal? Jag får bara inte ihop det på något vis. Problemet ser ut att den hämtar bara värde från en kolum när jag behöver att den skall hämta värden från 2 Felet betyder att frågan inte får en variabel som går att jämföra med datan. Det bör fungera så här: Testa att skriva ut din SQL sats innan du kör .Open på den för att se att du verkligen fått med alla värden i i SQL satsen.fel med WHERE sats
Set RecSet = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Visa = "SELECT * FROM kalender2003 WHERE manad = """ & CurrentMonth & "" AND year = "" & CurrentYear & """"
felkod:
Körningsfel i Microsoft VBScript error '800a01c2'
Fel antal argument eller felaktig egenskapstilldelning.: 'Year'
/db/boka/visa04.asp, line 89
jag vill hämta info från två kolumner, men vet inte riktigt hur jag skall skriva detta. kolumen manad är text(månader) kolumnen year8år) är tal. Kan jag skriva en where sats som kombinerar info från två kolumner? Sv: fel med WHERE sats
Visa = "SELECT * FROM kalender2003 WHERE manad '" &CurrentMonth& "' AND year= " &CurrentYear
Jag antar att du har CurrentMonth och CurrentYear är dina egna variabler.
/FredrikSv: fel med WHERE sats
where year(lagratar) = " & ar. Alltså den vill ha ett argument till year.Sv: fel med WHERE sats
WHERE [year] = '2003' ...Sv: fel med WHERE sats
Visa = "SELECT * FROM kalender2003 WHERE manad = """ & CurrentMonth & """ AND [year] = " & CurrentYear Sv: fel med WHERE sats
Visa = "SELECT * FROM kalender2003 WHERE manad = """ & CurrentMonth & """ AND [year] = " & CurrentYear & ""
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e10'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Too few parameters. Expected 1.
/db/boka/visa04.asp, line 100
line 100 ---RecSet.Open Visa, Connect
Do Until RecSet.EOF Sv: fel med WHERE sats
Visa = "SELECT * FROM kalender2003 WHERE manad = '" & CurrentMonth & "' AND [year] = " & CurrentYear
Förutsatt att manad ska ha text och year ska ha ett tal.Sv: fel med WHERE sats
Response.Write( Visa )