Jag har en sida med tre ramar, top, meny och main. för att stänga ett fönster med automatik använder du self.close(); Var använder jag detta: Ja, du använder den koden i det nyöppnade fönstret.Uppdatera sida med automatik
Vid ett visst läge så skall jag ändra något i main-sidan (allt innehåll ligger i en databas). Detta görs med hjälp av ett nytt fönster öppnas (med javascript) över själva hemsidan. Här hämtar jag upp sidans innehåll från databasen och gör ändringarna.
MEN hur uppdaterar jag min hemsida och släcker fönstret när jag klickar på formulärets submit-knapp. Jag vill även att hemsida skall uppdateras när jag släcker ner fönstret med kryss-kontrollen längst upp till höger.
När fönstret är släckt skall jag alltså inte behöva trycka någonstans för att uppdatera sidan utan den skall automatiskt vara uppdaterad.
Mvh
TomasSv: Uppdatera sida med automatik
och för att uppdatera frames varifrån du öppnade det nya fönstret använder du:
window.opener.frame.location = url;
Det kan väl vara lämpligt att placera detta i en funktion som körs mha onload="funktion();" i tex body taggen.
Du får bara se till att den inte körs första gången fönstret öppnas utan efter submiten i fönstret utförts.
/CSv: Uppdatera sida med automatik
window.opener.frame.location = url;
Är det i det nyöppnade fönstret?
Kan jag göra detta kommande eller funktion även om jag stänger fönstret med krysset längst upp till höger?
mvh
TomasSv: Uppdatera sida med automatik
När det gäller stängning via kryssknappen så är jag osäker men prova att stoppa in
window.opener scriptet i en funktion som anropas via onunload="funktion();" i body taggen.