Jag undrar om det går att ta med sig mer än ett nummer i en form. VEt inte riktigt vad du är ute efter... Det går. Du kan lösa det med en Select eller med checkboxar. Ta med flera nummer i en form?
Jag har en sida där jag anger ett nummer (ID), på den sidan kan man välja att man ska ta en huvudgren och visa alla som har dessa nummer.
Ex. i den första sidan väljer jag i formen nummer 3, då listas alla namn som har nummer 3 i fältet "saker", och om jag väljer nummer 1 så listas alla med nummer 1 osv..
Det jag vill göra nu är att om jag vill lista alla som har nummer 1, 2, 3, 4 och 5, hur gör jag det? T.ex. nummer 1 är Kalle, 2 är knut, 3 är kurt, 4 är kenneth och 5 är krille. Så vill jag lista alla från 1-5, altså inte bara knut utan alla andra.
Vet inte om detta går men hade varit kul om det gick :DSv: Ta med flera nummer i en form?
men du kan ju göra så här om du har en sql sats...
select * from table where id IN (1,2,3,4,5)
Och om 1,2,3,4,5 behöver vara parametrar, så kan du ju skicka in dem
Om du har 5 fält som heter id på sida ett, fyller i alla, eller delar av dem, och sedan försöker läsa värdet på nästa sida, så ser du att de är uppdelade på det sättet (en array)Sv: Ta med flera nummer i en form?