hej. Jag arbetar med en databasdriven sida som har en ganska stor sökfunktion. Det är bättre att lägga in värdena i form av querystrin eller formulär värden. Du kan nämligen då ha igån flera sökninga sammtidigt. Vilket du får problem med om du har sessioner. Tack Andreas. Jag skrev om koden själv och kom undan sessioner. Problemet jag hade var att när jag gjort en sökning skulle man kunna sortera träffarna efter län, kommun, branscher osv. Jag tappade då värdena som redan var skrivna i textfälten i sökmotorn efter som att jag laddar om sidan.Sessioner och prestanda?
Jag använder mig av sessioner för att kolla av vilka fält som är ifyllda i sökmotorn och på så sätt anpassa mina sql strängar att leta, behålla paging och sökresultat i vid sortering av sökträffar ur databasen osv.
Jag använder oxå sessionerna för att behålla det man skrivit i sökfältet så att det även står kvar i samma sökfält när man laddat om sidan.
Min fråga är om detta på något sätt kanske inte är så smart rent prestanda mässigt. att bygga upp sql frågor som innehåller sessions osv. Jag har iofs inte mer än 5-6 igång samtidigt.
Vad tror ni om detta?
Mvh//RobertSv: Sessioner och prestanda?
Om du tar med din kod för din sökfunktion kan vi hjälpa dig skriva om den.Sv: Sessioner och prestanda?