Hejsan 1.Include säger dom som vet. Server.Execute tar mer prestanda. Angående getRows var det att använda som alternativ till paging. Alltså presentera data på samma sätt.Include filer:
Har lite frågor om prestanda som jag inte hittar med hjälp av sökfunktionen.
1. Om jag använder mig av en del include's på varje sida, tar det mycket prestanda av servern?
Vad är bäst av server.execute och include om man vill inkludera filer? (prestandamässigt även säkerhet om det rör sig om det, men det antar jag inte spelar någon roll)
2. Hur stor prestandaskillnad är det på getRows och traditionell paging?
3. Hur många connections kan en mySQL databas ha samtidigt? Alltså users som öpnnar databasen samtidigt.
4. Om jag vill göra en sökfunktion med fyra olika sökalterntaiv att fylla i. Gör jag då den sökmotorn mest effektiv genom att använda if-satser och beroende på dem köra SQL satsen?
Tack på förhand.Sv: Include filer:
2.Getrows är ett snabbare och prestandasnålare sätt att hämta data ur en databas. Man kan bland annat stänga databaskopplingen mycket snabbare vilket man alltid bör eftersträva. Getrows har alltså ingenting med paging att göra så som jag tror att du menar.Sv: Include filer:
Vill ha svar på mina andra frågor med ;)