Hej! har du testat att inte använda .value på upload.form("password") ? Ja, jag har testat att skriva .value efter och värdet är helt tomt i båda fallen. Så här ser HTML koden ut: Det är så att du måste kalla på Upload.save eller Upload.saveVirtual innan du kan kalla på Upload.form eller Upload.file... Jag ändrade och då fungerar det till viss del. menar du att det ska skötas automatiskt; att filen skickas ifrån system1 till system2? Ja, det stämmer. hur är det tänkt att ska sätta igång "funktionen" dvs vad och hur ska det sättas igång? Det vet jag tyvärr inte.asp Upload?
Jag har ett problem med aspUpload. Det fungerar på labbservern men inte den riktiga.
Har version 3.x på labben och version 2.x på den riktiga.
Filen laddas upp som den ska, men jag har en if sats som kollar av om användarnamnet och lösenordet är rätt. Problemet är att lösenordet alltid är fel, fastän jag skriver in rätt. Har det att göra med Upload.form att göra? Någon som kan hjälpa mig med mitt lilla problem.
Så här ser koden ut:
Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload")
username = Upload.Form("username").Value
password = Upload.Form("password").Value
if username = "demotest" and password = "demotest" then
foldername = "demofolder"
end if
if IsEmpty(foldername) or foldername = "" then
Response.Write("<html>Wrong username/password</html>")
else
Upload.SaveVirtual("cxmlfiler/")
Response.Write("<html>OK</html>")
End If
/MariaSv: asp Upload?
eller vad är värdet i upload.form("password").value när du skriver demotest?Sv: asp Upload?
Sv: asp Upload?
<html>
<head>
<title>Untitled</title>
</head>
<body>
<form name="theForm" method="post" ENCTYPE="multipart/form-data" action="upload.asp">
Username:<br>
<input type="text" name="username"><br>
Password:<br>
<input type="text" name="password"><br>
Document:<br>
<input type="file" name="document"><br><br>
<input type="submit" value="Submit" name="attach.x">
</form>
</body>
</html>
Det fungerar med en direktlänk till systemet. Men det ska fungera så att det skickas en fil från ett annat system som är på en annan plats, då fungerar det inte. Filen laddas inte upp och inget felmeddelande i loggen.
Kan jag på något sätt felsöka rad för rad och se vad som händer när det andra systemet skickar filen till mig.
MariaSv: asp Upload?
HTML sidan har jag bara som en liten test.
Det har inget att göra med brandväggen, har testat även utanför och det fungerar.
Men som sagt var....inte från system1 till system2.
Variablerna heter username, password och document i det andra systemet.
Det är ett annat dataföretag och de har bara skickat en kravspec på vad variablarna heter.
Nu har jag gjort som så att jag hämtar filen utan komponent. Använder mig av filesystemobject. Exemplet som finns under "Artiklar och kurser" och det är likadant som upload komponenten.
Fungerar så länge som jag har html sidan, men inte när jag testar från system1 till system2.
Blir tokig på detta snart :-/
Maria