Kan man ändra utskriftsformatet för en viss sida? Jag tänker närmast på att ställa in marginalerna för användarna till något som jag vet blir bra. > <b>Kan man ändra utskriftsformatet för en viss sida? </b> Sidan jag hade tänkt att styra har ett hårt styrt utseende, passar perfekt på en A4-sida om man har rätt marginaler vid utskrift. Därför vill jag underlätta för användaren och ställa in marginalerna direkt. > <b>Sidan jag hade tänkt att styra har ett hårt styrt utseende, passar perfekt på en A4-sida om man har rätt marginaler vid utskrift.</b>Ändra utskriftsformat med asp
//KnutSv: Ändra utskriftsformat med asp
Förhoppningsvis inte. Men säkert inte omöjligt med något IE-specifikt.
> <b>Jag tänker närmast på att ställa in marginalerna för användarna till något som jag vet blir bra. </b>
Och hur hade du tänkt dig kunna veta vad en användare tycker är bra? Det fins bra inställingsmöjligheter i webbläsaren för utskrifter, låt användaren själv bestämma och använda dessa.Sv: Ändra utskriftsformat med asp
Sv: Ändra utskriftsformat med asp
Med HTML kan du aldrig detaljstyra hur sidan presenteras för användaren, endast föreslå. HTML är uppbyggt och fungerar så.
Vill du detaljstyra en utskrift så presentera den som en PDF för användaren istället. Sådana kan du skapa med komponenter som du anropar från ASP.