Är det någon som har några bra länkar till siter med ASP-applikationer för att hantera webbsideinnehåll på liknande sätt som i phpWebsite, phpBB2 mm? Helst ska de kosta gratis precis som phpWebsite och phpBB2 gör Du syftar nog på content managment system som finns. Sök på nätet så finner du säkert ett stort antal sådana. Jag vet inte hur de system som du refererar till fungerar men tror att det är detta du är ute efter. Tack Pelle.ASP motsvarande phpWebsite, phpBB2 mm?
Tack på förhand
JanneSv: ASP motsvarande phpWebsite, phpBB2 mm?
Sv: ASP motsvarande phpWebsite, phpBB2 mm?
Ja, det är CMS system jag tänker på. Har sökt bland mycket annat på sourceforge och hittat några stycken men det verkar som om det finns ett större utbud på väl genomarbetade system byggda med PHP än vad det finns med ASP. Tanken med min fråga var lite att få reda på om någon kände till något CMS på ASP och hade några erfarenhert från det, för- och nackdelar etc.
Nu kan jag välja om jag vill körta ASP eller PHP på webbhotellet. ASP körs i Windowsmiljö och PHP i Linux/Apache.
Jag fortsätter att labba lite hemma med olika miljöer så får jag se vad jag trivs bäst med.
//
Janne.