Hej, Du har inte gett Anonymous User (IUSR_<datornamnet>Tillräckliga rättigheter till databasen och den mapp där du har databasen. Den skall ha skriv och redigera rättigheter Tack för svaret, dock inte det som var problemet.General error unable to open registry key.... (ASP/Access)
jag håller på med en sida där man skall kunna anmäla sig, och då vill jag i adminstrationsdelen ha en sida där jag kan se vilka som har anmält sig.
Men det vill sig inte... Jag får följande felmeddelande:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x580 Thread 0x5c0 DBC 0xbb7145c Jet'.
anmalda.asp, line 49
Koden ser ut som nedan:
<code>
set rsSigned = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
' connection
strCon = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath ("\tavling.mdb")
strSql = "Select ID, Firstname, Lastname, Team, Phone, Cellphone, Email, Infomail, Datum, IP FROM T_Brocup ORDER BY LastName"
rsSigned.Open strSql, strCon
</code>
Databasen ligger i samma mapp som asp-filerna, så det borde inte vara problem med att hitta den. Någon som har tips på vad det kan vara för fel? Jag har försökt hitta liknande felmeddelande som skrivits här tidigare, men inte hittat ngn relevant tråd där lösningen ges.
Sitter berghårt fast, så är tacksam för svar så att jag kan komma vidare :D
mvh /MartinSv: General error unable to open registry key.... (ASP/Access)
Denna fråga har varit uppe massa gånger...
Läs även i FAQ: FAQ:Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)Sv: General error unable to open registry key.... (ASP/Access)
Jag hade skrivit "\filnamn.mdb"
Just IUSR-har jag haft probs med tidigare, så den var det första jag kollade.
Tack ändå för hjälpen!
mvh /Martin