Hej! Förstår fortfarande inte varför, men jag löste det hela genom att skapa en Array av Dictionary-objekt för att sedan lägga till varje post i SimpleList:en.Dictionary-problem
Har ett litet problem, som iofs är relaterat lite grann till MS Commerce Server, men jag hoppas att nån kan bistå iaf:
Jag har ett SimpleList-objekt (Commerce.SimpleList) som är ett simpelt Dictionary-objekt, den har en Add(pVar Variant)-metod som lägger till objekt till den och man kan sedan loopa ut objekten i denna genom en klassisk
<code>for...each next</code>
Jag vill i denna lägga till Dictionary-objekt (Scripting.Dictionary).
Till problemet:
Jag lägger till ett objekt och det fungerar fint (så länge jag inte väljer att köra en RemoveAll på Dictionary-objektet, för då raderas även objektet i SimpleList:en).
Om jag lägger till 2 objekt, så kommer alla objekt bli lika med det sist tillagda.
Det verkar som om referensen/kopplingen till objektet som läggs till i SimpleListen finns kvar. Hur blir jag av med den? Om jag inte blir av med den kan jag inte lägga till fler objekt och som sagt om jag kör en RemoveAll på Dictionary-objektet, så får jag inte ut nån info alls...
Hoppas ni förstår problemet, annars fråga!
mvh
AndreasSv: Dictionary-problem
Verkar vara en referens till objektet man lägger till och inte en kopia av det...