Jag känner mig totalt maktös avseende alla access nivåer och behörigheter som ligger i W XP. Testa att rensa behörigheten helt på den mapp du försöker komma åt och lägg sedan till everyone med full rättighet på mappen och låt denna rättighet sprida sig i mappstrukturen. Undrar m dedt inte kan vara Norton antivirus som möjligen är boven. Har för mig att jag hade ett liknande problem och stängde då av scriptblocking i virusprogrammet. Du kan ju alltid testa. Hej! HEj!Fullständigt desperat... på alla behörigheter i systemen Akut h
Jag kör dreamweaver som grund program i mitt utvecklande av asp sidor. Just nu använder jag en accessdatabas mot sidorna. Efter ett tag blev jag less på att jag inte kunde debugga sidorna eftersom jag använder VBscript (ibland). Jag beslöt att lägga in VS.NET för att debugga mina sidor... Detta system har fungerat skitbra...dvs göra grunden i Dreamweaver och koda i .NET..( jag kör inte ASP.net).
För ett tag sedan var jag tvungen att installera om hela datorn pga virus. Nu har jag installerat om Dreamweaver och VS.NET. Nu börjar allt strul.
Det hela började med att jag inte kunde uppdatera i mina SQL-frågor. Surfade hit och fick reda på att de hade med behörighet att göra.... OK tänkte jag... Jag började i IIS:en och stälde in IUSR_ användaren hade full acces. Hjälpte inte...När jag körde mina sidor från Dreamweaver så tog det en evighet för sidorna köra, dock så fick jag time out. När jag testade sidorna i VS så fick ett fint fel den gamla kända "Allmänt fel Det går inte att öppna registernyckeln 'Temporary (volatile) ..." . OK igen fel på behörigheterna..... Jag har nu varit inne och satt om behörigeter i alla mappar på olika nivåer i INETPUB i IIS. Och nu har jag fölajnde fel.
I dreamweaver:
"Sidan kunde inte visas
För många användare försöker komma åt webbplatsen just nu
"
I VS
"'Http://Localhost:/webApplication1'. 'HTTP/1.1 403 Access Forbidden'."
jag är ju helt själv som använder datorn...hur kan det vara förmånga användare
Ursäkta mig men vad faaan är det som händer...?
Jag har till och med provat att installera om IIS och VS....det blir samma resultat ändå...
Kan någon hjälpa mig med detta.... jag vet inte hur jag skall lösa detta
/PhinalaSv: Fullständigt desperat... på alla behörigheter i systemen Ak
Sedan kan du labba lite fram och tillbaka med ISS_USR.
Kanske inte är ngn dröm att ha everyone med fulla rättigheter.Sv: Fullständigt desperat... på alla behörigheter i systemen Ak
Ha det/HampusSv: Fullständigt desperat... på alla behörigheter i systemen Ak
Jag har nu testat att bocka bort skriptblocking. i Norton men det hjälpte inte.. tack ändå... försöker nu med det första förslaget..
/PhinalaSv: Fullständigt desperat... på alla behörigheter i systemen Ak
Ett problem är nog att dina sessioner inte stängs, jag har råkat ut för det problemet om jag har slarvat och inte stängt min databaskopplingar.
IUSR_datorNamn ska ha läs, skriv rättigheter på mappen, de rättigheterna får du sätta direkt på mappen.
//Anna-KarinSv: Fullständigt desperat... på alla behörigheter i systemen Ak
Nu har jag kommit en bit på vägen. Jag har gjort som anders sa att renssa alla användare...Jag har sedan suttit med en annan dator som har nästa samma conig som jag och ställt in användarna på samma sätt. Nu fungerar dreamweaver. Dock så kan jag inte starat VS.NET. Den klagar på att jag inte är emd i Develop group. OCh när jag lägger till mig där då får jag ett annat felmeddelande...dvs "Access denied". Vi är en bit på väg och behöver den sista knuffen
/phinala