Hej Du får väl kolla om dagensdatum är fräschare än intDatum och om intTid är fräschare än intTid. Tror jag har provat all möjliga o omöjliga varianter nu. Det som ska hända är att om Checka tid
Koden nedan fungerar alldeles utmärkt, men när jag ska uppdatera databasen beroende på datum o tid strular det till sig. Om detta löser sig har jag löst en tidigare tråd genom att lägga till en ny tabell i databsaen där bara radio o datum/tid registreras. Någon som har ett bra förslag.
<code>
Set RS = Conn.Execute("Select * FROM tblRadio WHERE intRadio = "& "'" & RadioNr & "'")
If RS.BOF And RS.EOF Then
RS.Close
Set RS=Nothing
rSQL = "Insert into tblRadio (" &_
"intRadio, " &_
"intDatum, " &_
"intTid) " &_
"VALUES ("
rSQL = rSQL & "'" & RadioNr & "', "
rSQL = rSQL & "#" & Datum & "#, "
rSQL = rSQL & "'" & Tid & "')"
'Else
'Om radionummret finns vill jag uppdatera RS:et om datumen o tiden är nyare än det som finns i databasen
Conn.Execute(rSQL)
End If
</code>
Mvh UffeSv: Checka tid
<code>
SQL = "SELECT * FROM tblRadio WHERE intRadio='" & RadioNr & "' AND intDatum < " & dagensdatum & " AND intTid < " & dagenstid & ""
If NOT Rs.eof Then
Conn.ExeCute("UPDATE tblRadio SET intDatum =# " & dagensdatum & "#, intTid='" & dagenstid & "'")
Else
' Felhantering...
End if</code>
Om nu alla krokodilgap är korrekta är en annan sak, och om det är detta du vill åstakomma om jag inte nu missförstår dig totalt! =)
* kan ju vara ut och cykla på autobahn vetja * =)Sv: Checka tid
RadioNr finns i databasen så skall posten uppdateras om Datum är nyare än IntDatum.
Om RadioNr inte finns så skall en ny post läggas till. Det jag har lyckats åstadkomma är att antingen läggs endast en post till, den första, eller så läggs alla posterna till lika många ggr som det finns rader i textdokumentet. Oooops......megaloop.
<code>
LopNr = (left(TextString, 3))
Datum = "20" & (mid(TextString, 5,2)) & "-" & (mid(TextString, 7,2)) & "-" & (mid(TextString, 9,2)) & vbCrlf & (mid(TextString, 12,5))
RadioNr = (mid(TextString, 20,3))
Set RS = Conn.Execute("SELECT * FROM tblRadio WHERE IntRadio='" & RadioNr & "' AND IntDatum >" & "#" & Datum & "#")
If RS.EOF Then 'RS.BOF And
RS.Close
Set RS = Nothing
rSQL = "UPDATE tblRadio SET"
rSQL = rSQL & " IntDatum = #" & Datum & "# "
rSQL = rSQL & " WHERE intRadio = '" & RadioNr & "'"
Else
rSQL = "INSERT INTO tblRadio (" &_
"intRadio, " &_
"intDatum) " &_
"VALUES ("
rSQL = rSQL & "'" & RadioNr & "', "