Hej Det har antagligen att göra med att webbservern inte har skrivrättigheter till mappen som databasen ligger i. För mer info kika på http://www.aspfaq.com/show.asp?id=2154 Tror dock att du använder Jet 3.5 (eftersom du öppnar en odbc-koppling) men kanske har xp på datorn och har jet 4.0 installerad. Antingen laddar du hem 3.5 och installerar den (finns här under systemdokument/servicepacks) eller så byter du connectionsträng till "provider=Microsoft.Jet.4 .... osv"Konstigt felmeddelande när jag försöker använda access datab
Helt plötsligt har jag börjat få
Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x30c Thread 0x870 DBC 0x2bc5024 Jet'.
När jag försöker använda en access databas ifrån mitt asp script. Har testat runt lite men jag har inte kommit på hur jag ska kunna lösa det.
Någon som vet någe ?Sv: Konstigt felmeddelande när jag försöker använda access d
Sv: Konstigt felmeddelande när jag försöker använda access d
Se näst översta artikeln i databaser (diverse connectionsträngar) och titta på hur du ansluter till access va OLE DB.