Hej! Hejsan, Jag vill ha ett nytt fönster som ser ut som det som öppnas av window.open i funktionen. Hur öppnas fönstret wait.htm, och vad finns i det? OK, Då förstår jag hur du menar! Problemet är löst? Nu funkar det...Varför öppnas två fönster???
Varför får jag ett "formaterat" fönster med wait.htm, och xxx.asp i ett fönster med standardutseende? Jag vill att xxx.asp skall hamna i samma fönster som wait.htm!!!
Kan man se vad target innehåller när formet submittas? Efter funktionen är det rätt men ändå submittas formet till ett nytt fönster...
Någon som kan ge ett förslag...
<code>
<script LANGUAGE="JavaScript">
var WinTar = 1;
var WinName = "win0";
function openWindow()
{
WinName = "win" + WinTar.toString();
WinTar = parseFloat(WinTar) + 1;
var popup = window.open("wait.htm",WinName,"width=730, height=900, left=200, top=2, menubar=yes, status=no, location=no, toolbar=no, scrollbars=yes, resizable=yes");
document.pForm.target = WinName;
return true;
}
</code>
Del av formuläret:
<code>
<form name="pForm" method="POST" action="xxx.asp" target="" onSubmit="return openWindow()">
</code>Sv: Varför öppnas två fönster???
Om du inte vill att det ska öppnas ett nytt fönster från Form'en, så får du ta bort funktionen.
M.a.o. snutten 'onSubmit="return openWindow()"' (och då behövs ej heller JavaScript-funktionen 'openWindow').
//TommySv: Varför öppnas två fönster???
Men resultatet blir att wait.htm öppnas där och xxx.asp öppnas sedan i ett standardfönster. Det sistnämnda steget vill jag vara utan...Sv: Varför öppnas två fönster???
Är det i denna fil (wait.htm) som formuläret som öppnar xxx.asp ligger??
Jag är inte riktigt hundra på hur du har lagt upp sidorna... :)
jag har totalt tre sidor, form.asp, wait.htm och xx.asp.
I form.asp finns funktionen och formuläret ovan. Vid submit skall ett nytt fönster (utan meny, knappar osv.) öppnas. Under tiden en databasfråga utförs skall wait.htm visas i det fönstret. wait.htm innehåller endast en textrad (Laddar beskrivning...) och en bild.
Sedan skall xx.asp öppnas med resultatet av databasfrågan i samma fönster som wait.htm just visats i.
Resultatet blir dock att wait.htm visas "korrekt" i ett fönster med det utseende jag vill. Men xx.asp öppnas i ett eget fönster med standardutseende.
Till detta kan läggas att jag har ett program som stoppar alla popups, Pop-up Stopper. Programmet stoppar fönstret med wait.htm men inte xx.asp...
-KnutSv: Varför öppnas två fönster???
Dock måste jag säga att jag inte har något förslag till att lösa det... :(
(Ska kolla runt lite på nätet, så får jag se om jag hittar nåt'...)
Jag skulle nog personligen skippa wait.htm.
Jag ska hålla koll på tråden, för det kan vara bra att veta hur man ska lösa det (om det går)...
...fast ingenting är ju omöjligt, underverk tar bara lite längre tid...! :)
Det är något som är fel med min burk. Scriptet funkar nämligen ypperligt på en kollegas maskin.
Har någon en idé om vad det kan vara för inställning i IE(?) som ställer till det på det här viset??
/KnutSv: Varför öppnas två fönster???
Jag avinstallerade "PopUp Stopper", ett litet program jag hade.