Jag får följande felmedelande: Har märkt att felet upstår när man användare Primary Key då uppstår felet men tar jag bort det så skapar den tabellen men då har jag inte någon primär nyckel. Hejsan jag fick exemplet av en annan del i forumet och jag trode att det skulle vara så. :-) men även när jag ändra till key så va det samma problem kvar ändå. Du har väl din sträng i en variabel?Skapa tabell i databas problem.
<code>
Expected end of statement
/Plugget/test/lista.asp, line 5
Create Table jag (
-------------^
</code>
Men min kod ser ut så här hämtat från
forum inlägg.
[110706],
som jag har fattat det blir det så här då med koden.
<code>
<%
Set Con = Server.CreateObject("Adodb.Connection")
Con.open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};Dbq=" & Server.MapPath("Community.mdb")& ";"
'Response.write Con
Create Table jag (
Jaha INT NOT NULL PRIMARY KET AUTO_INCREMENT,
FNAMN VARCHAR(12) Not null,
Enamn Varchar(12) Not null)
%>
</code>
Men det funkar inte den hackar på Jag. Även om jag ändrar på Jag så får jag samma felmedelande. Vad har jag gjort för fel någon som ser felet. Eller är jag blind?Sv: Skapa tabell i databas problem.
Har även pratat lite med folk härmen felet kvarstår.Sv: Skapa tabell i databas problem.
Sv: Skapa tabell i databas problem.
<code>
Dim strSQL
strSQL = "Create Table jag (Jaha INT NOT NULL PRIMARY KEY AUTO_INCREMENT, FNAMN VARCHAR(12) Not null, Enamn Varchar(12) Not null)"
Set Com = Server.CreateObject("Adodb.Command")
Set Con = Server.CreateObject("Adodb.Connection")
Con.open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};Dbq=" & Server.MapPath("Community.mdb") & ";"
Com.Connection = Con
Com.CommandText = strSQL
Com.ExecuteNonQuery()
Con.Close
</code>
Tror att koden ska fungera men har inte testat det, bara skrivit från huvudet just...
Mvh,
Thomas