Tja tja Du kan göra en hämtning med hjälp av XML-komponenten! Då uppdateras det varje gång pelles sida uppdateras. ok, detta kanske skulle hört hemma i "ASP - Nybörjar" forumet för jag fattar inte vad du menar, nån kanske kan ge mig lite kod exempel? Alltså, det är inte från pellesoft jag ska ta grejer, det var bara ett _exempel_ på hur jag vill att det ska fungera. U see.... ok, jag tackar för svren, men tyvärr måste jag ändra mina krav lite... Efterssom jag inte hittar något gratis webhotell förutom brinkster som stöder aså så kan jag inte använda detta på min hemsida =/ (brinskter e knasigt, besöker sidan 1 gång sedan har jag avänr för mycke bandvidd...) hitta en server så jag kör asp, som i trådarna som finns ovan...Publicera text från annan sida, ska uppdateras hela tidn.
Går det på nåt sätt att plocka ut vissa textstycken (rader (strängar)) från en annan hemsida, där de ändras hela tidn. och publicera på sin egen med hjälp av asp?
Ett exmpel.
Jag vill på min egen sida visa de senaste artiklarna (de som stå på framsidan på pellesoft) alltså:
Artiklar, senast publicerade
» Community del 3 - Gästboken..
» Community del 4 - Krypin..
» Användning av mallar i ASP.Net 1.x..
» asp.net - bygg in språkberoende på din s..
» Installera SSL på din webbserver (IIS5)..
^^ Vill jag visa på min sida, och det ska uppdateras på min när det uppdateras här.
U get it?Sv: Publicera text från annan sida, ska uppdateras hela tidn.
Du får trixa lite grann med RegExp-mönster! Sv: Publicera text från annan sida, ska uppdateras hela tidn.
Sv: Publicera text från annan sida, ska uppdateras hela tidn.
Har du börjat med det mest självklara?
Frågat Pelle om lov om du kan ta material från hans sida?
//Anna-KarinSv: Publicera text från annan sida, ska uppdateras hela tidn.
Svara
Så om detta går att göra i typ JavaScript, lr om det finns nåt annat som går att köra där man bara kan ha "html"... lr... om nån kan ge mig lite utrymme på deras egen asp server, men det e väll för mycket att hoppas på :pSv: Publicera text från annan sida, ska uppdateras hela tidn.