Hejsan! har ett webbhotel om jag gör något fel i min asp kod så vill jag kunna se vad felet är och i vilken fil och på vilket radnummer felet liger, om jag kör koden lokalt på min dator så ser jag det men om jag kör koden på serven på mitt webbhotel så får jag ingen sådan information, varför inte? kan jag fixa det själv på något vis? Windows 3000 server har mitt webbhotel. kan jag få fram så som det funkar lokalt själv på serven med radnummer osv.? Ja, det kan du. Ibland är jag inte hemma och jobbar, där jag är ibland & jobbar vill jag inte instalera en server, så kan jag fixa det själv på serven jag hyr? Troligtvis har dom stängt av funktionen att visa asp-felmeddelanden för att öka prestandan på webbservern. Det du kan göra är att skriva en egen 500-felsida, se artikeln: Artikel [Bygg en egen 500 - internal server error sida]Fel i koden
/TommySv: Fel i koden
Men får du samma fel på servern hemma kan du ju rätta till det innan du skickar upp det...
Annars får du kontakta webbhotellet, de kan hjälpa dig med det.Sv: Fel i koden
Sv: Fel i koden
Med denna rutin kan du nu presentera felen som du själv vill enklare och inte minst att det visas detaljerat även på webben.