Hej! När du laddat upp excelfilen kan du läsa ut datat precis som det vore en tabell. Med andra ord kan du lyfta ut datat och lägga det i din ordinarie databas. Jadu!Ett förslag sökes
vad är en bra lösning på detta?
I ett system skapas ett excell ark innehållande en del kolumner. Detta ark laddar jag upp via en asp sida. När sidan har laddats upp vill jag att all data skall skrivas ner i en databas, för att sedan kunna visas och bli sök bar..
Ex
På en akution registreras varje köp i ett program. Sedan efter auktionen är slut skrivs ett excell ark ut med all information...(kundnummer, pris, Vara mm). Sedan vill vi kunna gå in på hemsidan och ladda upp detta ark. Sedan skall arket behandlas och skrivas ner i en databas. Kunden som har köpt en sak skall via nätet kunna söka på just sin vara och se vad han köpte.
Jag är inne på att man måste skapa en DLL som läggs på serven och som jag sedan aktiverar när överföringen av arket är klart, men jag vill ha in fler ideer och om det finns anra lösningar. Jag vill inte att utvecklingstiden skall vara lång... detta medför ju en kostnad.
tack för er hjälp..
/phinala Sv: Ett förslag sökes
Exempel: http://www.pellesoft.se/login/articles/asp/adoxls.aspSv: Ett förslag sökes
vad hade man gjort utan pellesoft.... Detta kommer nog att lösa det mesta...
lol ..... man får läsa nogrannare när man kollar bland artiklarna...
/phinala