Jag får inte min sql att uppdateras när jag använda where. Antar att du har kollat att Request.Querystring("Userid") inte är tom? När jag kör det får jag följande information: Det konstigt är att jag får inget felmedelande. ok, och du är säker på att det finns en post i Userid som som har värdet {D32CA2FA-EBF6-4A5F-9DEF-C7BD3EA14753} ? Ja det är jag för det lagras när man går till sin pressentation som sker vid inloggning kontrolleras det om det inte finns där lägger den till finns den där så lägger den inte till. >om det inte finns där lägger den till finns den där så lägger den inte till. Hejsan har ändrat lite i koden så nu funkar det mesta. Fältet du försöker uppdatera. Det har väl aldrig datatypen PM va?sql sats för update och where problem.
koden ser ut så här.
<code>
con.execute("Update Pressentation Set Press ='" & Request.form("Pm") & "' Where Userid ='" Request.Querystring("Userid") & "'")
</code>
Det konstiga att det genererar inget felmedleande och det vill inte heller uppdateras men använder jag inte det som står efter where så uppdateras det.
men om det är flera som gör det kan det bli problem?
Därför som jag vill köra en where för att kontrollera att det sparas på rätt användare.
Någon som har lösningen på mitt problem?Sv: sql sats för update och where problem.
Prova att skriv ut SQL-frågan innan den körs och kolla att det ser rätt ut.
<code>Response.Write("Update Pressentation Set Press ='" & Request.form("Pm") & "' Where Userid ='" Request.Querystring("Userid") & "'")</code>
Även om det inte genereras något felmeddelande om typblandning i vilkor så kan du ju kolla om inte Userid råkar vara ett tal/räknare i databasen. Din fråga jämför ju det med textsträngen Request.Querystring("Userid") .Sv: sql sats för update och where problem.
Update Pressentation Set Press ='
Välkommen till min skolbänk
Här på plugget kommer det att finnas olika men roliga funktioner som du får som användare. jag hålelr ljust nu på att göra min skolbänk snygg. Ge dig till tåls så ser du världens fräkaste skolbänk snart :-) jag vill även
ÖNSKA DIG EN RIKTIGT GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR' where Userid =' {D32CA2FA-EBF6-4A5F-9DEF-C7BD3EA14753}'
då måste ju allt stämma?
men varför vill den inte lägga till det för.Sv: sql sats för update och where problem.
Det uppdateras bara inte.
och i det andra jag prova på så följde id nummret med i pressentatioen som heller inte ska vara med det ska bara kontrolleras så det uppdaterar rätt post.Sv: sql sats för update och where problem.
Sv: sql sats för update och where problem.
Sv: sql sats för update och where problem.
Förstår inte riktigt hur denna inloggning går till....
Om man inte har något Userid så läggs det till ett värde (typ {D32CA2FA-EBF6-4A5F-9DEF-C7BD3EA14753})?
Det jag vill veta är alltså varifrån kommer/skapas värdet i din Request.Querystring("Userid")Sv: sql sats för update och where problem.
Men har ändå problem med en sista sidan ändå.
<code>
con.execute("Update Pressentation Set Press ='" & Request.Form("Pm") & "' where id =" & Request.Querystring("Pressid") & ")
</code>
Hur jag än ändrar det så får jag felmedelande.
Någon som vet vad som är fel?Sv:sql sats för update och where problem.
För det brukar skita sig. Jag sitter själv just nu och försöker hitta en lösning på det.
Vissa gånger är det inga problem alls, men vissa applikationer har jag väldiga problem med detta.
Prova byt ut pm till text i datatypen
/Stellan