Hej! <b>Någon uppfattning om hur många som har e-postläsare som inte stöder detta?</b> > <b>Är det helt ofarligt att göra e-post utskick i HTML-format nu för tiden.</b>HTML-utskick, synpunkter...
Är det helt ofarligt att göra e-post utskick i HTML-format nu för tiden. Eller bör man hålla sig till klassisk formatering. Någon uppfattning om hur många som har e-postläsare som inte stöder detta? Eller finns det någon smidig lösning att dölja eller länka till en oformaterad version av meddelandet.
Tacksam för synpunkter...
Hälsningar,
JohanSv: HTML-utskick, synpunkter...
Det bli konstigt med html-mail i vissa webmail-klienter.
/JohanSv: HTML-utskick, synpunkter...
Stödjer och stödjer, det är en styggelse att skicka mail i <b>enbart</b> HTML-format.
> <b>Någon uppfattning om hur många som har e-postläsare som inte stöder detta?</b>
Majoriteten stödjer nog det, men det ä'r ju inte alltid man vill använda det. Om jag kopplar upp mig mot min ISP coh vill läsa mailen över mobiltelefon exempelvis, då väljer jag ju att läsa det i plain text.
> <b>Eller finns det någon smidig lösning att dölja eller länka till en oformaterad version av meddelandet.</b>
Kolla in multipart, den gör vad du vill. Skickar med dels en HTML-version och dels en text-version, sedan kan mottagaren själv välja vilken av versionerna han vill läsa i sin klient.
Om det är någon form av prenumeration så kan du ju även låta anävndaren välja format redan där.