Skulle vilja ha funktionen "dagensbilder" på min hemsida. Skämtar du med oss, hihi?. Du använder ju random - då skall ju bilderna slumpas. Jag förstår inte problemet här faktiskt. Skall du istället använda dagens bild och den skall vara samma så får du lagra undan bildens id eller något första gången en random körs och sen visa just det id:t under dagen. Är rookie på ASP... Jag vill att koden ska hämta ut 3 slumpvalda bilder ur databasen. Och bilerna bytas efter ett dygn. Jag är medventen om att bilderna byts varje gång jag uppdaterar. Men närmre än så har jag inte kommit... Du får lägga in ett fält i databasen där du anger vilken dag bilden ska visas sen är det ju bara att du tar nått i stil med "SELECT * FROM tblImg WHERE ShowDate = GETDATE()"Dagensbild
Har lyckaast få ut slumpvalda bilder ur min MySQL-databas men dom byts varje gång jag uppdaterar browsern. Någon som kan hjäpla mig?
KOD:
<%
Set RS=Conn.Execute("SELECT * FROM bilder ORDER BY RAND() LIMIT 3")
Do until RS1.EOF
Response.Write "<tr><td>" & RS("bild") & "</td></tr>"
RS.MoveNext
Loop
%>Sv: Dagensbild
Sv: Dagensbild
Sv: Dagensbild
ska inte svära på hur du gör för att plocka fram datum i mysql för det har jag aldrig jobbat med men det får du väl kolla upp...