Har lite problem med att kunna skriva till en access-databas med ett ASP skript. Kör en ASPsida under en IIS Webbserver i Windows XP. Databasen är inlagt under System-DSN. Du måste även tillåta skrivning till mappen som databasen ligger i, detta för att låsningsfilen skapas (.ldb-filen) Mappen har skrivrättigheter! Hallå där,Databastrubbel med ASP och IIS
Det går fint att öppna databasen och läsa från den, men när man ska uppdatera den så får man meddelandet: Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][Drivrutin för ODBC Microsoft Access] Det går inte att uppdatera. Databasen eller objektet är skrivskyddat.
Databasen är INTE skrivskyddad vad jag vet och samma svar får jag om jag kör en DSNless anslutning.
Någon som har någon aning om vad detta kan bero på?Sv: Databastrubbel med ASP och IIS
Sv: Databastrubbel med ASP och IIS
Det går också bra att öppna filen i ACCESS och uppdatera.Sv: Databastrubbel med ASP och IIS
Jag hade ett liknande problem på en w2k IIS 5 och då fick jag lägga till "IUSER" på den temp katalog som Jet-drivisen använder. Kolla också att IUSER har skriv-rättigheter på katalog och databas.
En konstig lösning, men den funkade för mig.
Hoppas att det löser sig.
/ Anders Pettersson