Hej, Du kan ju lägga upp en listbox med olika färger, och sedan ett Javascript som fixar det på sidan. Utveckling:<code><%Låta användare välja färg
Jag skulle vilja låta användare välja färg på tex bakgrund. Finns det någon bra sätt att göra detta på om nu inte användarna kan de olika färg-koderna.
Kan man på något sätt få fram en ruta där användaren klickar på den färg som önskas.
mvh
TomasSv: Låta användare välja färg
<code>
<SELECT NAME="selColor">
<OPTION VALUE="#FFFFFF">Vit</OPTION>
<OPTION VALUE="#000000">Svart</OPTION>
</SELECT>
</code>
Javascriptet vet jag inte hur man skulle kunna göra, men jag kan ta reda på det om ingen annan hinner före ;)Sv: Låta användare välja färg
IF Request("selColor")<>"" THEN
Session("myBgColor")=Request("selColor")
ELSE
IF Session("myBgColor")="" THEN
Session("myBgColor")="FFFFFF"
END IF
END IF
%>
<html>
<head>
<title>Bakrundsfärg</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<style type="text/css">
<!--
body { background-color: #<% Response.Write(Session("myBgColor")) %>; }
select { font-family: Tahoma, Verdana, Arial; font-size: 10px; border: 1px solid #000000; }
-->
</style>
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function changeColor(targ,selObj,restore){
eval(targ+".location='"+selObj.options[selObj.selectedIndex].value+"'");
if (restore) selObj.selectedIndex=0;
}
//-->
</script>
</head>
<body>
<select onChange="changeColor('parent',this,0)">
<option value="?selColor=FFFFFF" STYLE="background-color:#FFFFFF; color:#000000" <%IF Session("myBgColor")="FFFFFF" THEN Response.Write("SELECTED") END IF%>>VIT</option>
<option value="?selColor=000000" STYLE="background-color:#000000; color:#FFFFFF" <%IF Session("myBgColor")="000000" THEN Response.Write("SELECTED") END IF%>>SVART</option>
<option value="?selColor=FF0000" STYLE="background-color:#FF0000; color:#000000" <%IF Session("myBgColor")="FF0000" THEN Response.Write("SELECTED") END IF%>>RÖD</option>
</select>
</body>
</html></code>