jag vet att det finns fullt med sånna här inlägg men ja har inte hittat nåt riktigt som den här... jag försöker få den där enkla webshopen som man kan tanka hem härifrån att fungera men när man försöker köpa nåt så kommer man fortfarande till felsida. i skolan där ja sitter på win 2k pro var det bara att aktivera skrivrättigheter men döm av min förvåning när jag kommer hem till min xp, gör samma sak men kommer till samma felsida som vanligt... iusr_datornamn är aktiverat bägge på katalogen och webb.mbg och samma sak med skrivrutan. vad kan då vara problemet? sitter som sagt på win xp pro finns 3 svar: tja, vad är jet eller mdac och hur skaffar ja dom? Kika på http://www.aspfaq.com/show.asp?id=2009 där finns det en hel del lösningar som liknar ditt... bra sida att lägga på minnet tack så mycket för alla svar men hjälper ändå tyvärr inte... säg att min connectionsträng avser access97 men ja kör access 2000 (kör access xp) hur kan jag se detta och hur ändra (kom ihåg, ja är en stor nybörjare :)) bah, ja ominstallerade iis, allt flyter fint nu. markerar som löstproblem med skrivrättighet fastän jag har aktiverat den...
här är felmeddelandet förresten
Error Type:
Microsoft JET Database Engine (0x80004005)
Operation must use an updateable query.
/webshop/add.asp, line 24
Browser Type:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1)
Page:
POST 62 bytes to /webshop/add.asp
POST Data:
ProdId=5&Antal=1&L%E4gg+i+din+korg.x=16&L%E4gg+i+din+korg.y=12 Sv: problem med skrivrättighet fastän jag har aktiverat den...
1. Din connectionsträng avser en access-97 databas men du kör access 2000 (eller tvärt om).
2. Du har inte gett fulla skriv/skapa rättigheter till accessdatabasen
3. Du har inte installerat senaste MDAC , dvs ADO 2.6 eller senare
4. Du har inte Jet installerad och får därför fel.Sv: problem med skrivrättighet fastän jag har aktiverat den...
Sv: problem med skrivrättighet fastän jag har aktiverat den...