Mitt webbhotell ändrade mappstrukturen för rotmappen för att öka säkerheten som dom utryckte det. Dom lade till .com på rotmappen samt en underkatalog som heter html. dvs. En punkt i rootmappen förstör mitt liv :-(
mappnamn.com/html/minhemsidemapp
Varför gör man så, Är det någon server teknisk funktion eller är det bara för att det är lättare att ha översikt i kontona?
Problemet är att jag nu inte kan provköra andra filer än index.html filen på min hemsida ifrån Dreamweaver MX, men från den sidan fungerar alla länkar mm utan problem.
Alla andra sidor tillåts inte köras separat ASP eller HTML spelar ingen roll det blir samma resultat. dvs.
...................................................................................
Sidan kunde inte visas
Det har uppstått ett problem med den sida du vill besöka, så den kan inte visas.
--------------------------------------------------------------------------------
Prova följande:
Öppna localhost startsidan och leta reda på länkar till den information som du vill ha.
Klicka på knappen Uppdatera, eller försök igen senare.
HTTP 403.1 Otillåten: Förbjuden körningsåtkomst
Internet Information Services
--------------------------------------------------------------------------------
Teknisk information (för supportpersonal)
Bakgrund:
Du har försökt köra ett CGI-program, ett ISAPI-program eller något annat körbart program från en katalog som inte medger körning av program.
Mer information:
Microsoft Support
..............................................................................................................
Ligger felet I IIS'en eller kan det vara något annat?? har provat att ändra de flesta mappalternativen, säkerhetsinställningarna, skrivrättigheter på alla mappar som sidan berör m.m. men utan framgång, är som sagt ny på IIS så det finns säkert något som jag har missat.
Har provat att döpa om mappen lokalt dvs tagit bort punkten och då funkar allt som det ska igen. Kan det vara så att IIS 5.1 inte stöder mappnamn med punkter?
Har även provat att lägga upp en ny mapp i Dreamveaver och ladda hem hela sidan igen, men med samma resultat.
Det hela verkar bero på den lilla j***a punkten.
Vad kan man göra?
Åke .b