Hej! Det spelar ingen roll eftersom sessionen är tillgänglig i vilken fil som helst. Tack för svaret! Jag vet inte om det har löst sig för dig eftersom du markerat den som löst, men din kod ser ut som den ska tycker jag...Simpel session strular!
Läste artikeln (inloggning - community) om sessions och har gjort precis som det står.
När anvnändaren har angivit rätt lösen sätter jag Session("login") = true. Skriver jag sedan ut värdet av just den sessionsvariabeln direkt efter ser jag att sessionen har värdet true.
Men om jag (som i exemplet) har en fil vid namn check.asp som i sin tur ska avgöra om en session har något värde (<!-- #include file= "../login/check.asp" -->) är min session("login") tom?...Jag får alltså inte med mig sesisonsvärdet......
Spelar det någon roll att jag tilldelar sessionen dess värde i en fil som ligger i en annan mapp än den fil som sedan kontrollerar dess värde?
/tjockeSv: Simpel session strular!
Sessioner är ju globala för användaren.
Så det ska fungera.
Hur ser din kod ut i check.asp?
Mvh,
Thomas VanhaniemiSv: Simpel session strular!
För tillfället skriver jag endast detta:
<%
Response.Write("Sessionvariablen : " & Session("login"))
%>
Det räcker väl eller?
Jag försöker alltså bara skriva ut värdet!.
På login sidan skriver jag sähär:
Session("login") = true
Response.redirect("annan sida.asp")
'På "annan sida" inkluderar jag filen check.asp. Och i check.asp händer det som jag skrev ovan.....
Den enda som skrivs ut är "Sessionvariablen :"
Jävligt mysko...Det är ju inget konstigt!???!??.
Det har inget med skrivrättigheter eller nåt sånt att göra? eller kan det vara Global.asa filen? jag har inte gjort något med den...Border jag det?
/TjockeSv: Simpel session strular!
Men du kan ju prova att skriva Session("login") = "true" och se om du får fram något från sessionen...
Sen måste ju som du säkert vet din webbläsare acceptera cookies för att sessioner ska fungera.
Mvh,
Thomas Vanhaniemi