Hej! Hej! Hej!Konfigurera IIS?
Jag har gjort en sida som jag vill att andra ska komma åt....Sidan hämtar data från en databas vilket gjort att jag måste sätt skrivrättigheter på den mappen. Allting fungerar bra sålänge jag skriver localhost i min egen webbläsare!. Byter jag dator eller skriver mitt ip istället för localhost får jag upp en inloggningsruta....
Dessa inloggningsuppgifter hittade jag under Adminstrationsverktyg där anvnamn var satt till IUSR_"datornamn". JAg ändrade detta till anonym-åtkomst och angav eget anvnamn och lösenord.
När jag sedan surfar in på min egen sida och ska ange det anvnamn och lösenord jag själv satte fungera det inte första gången och sedan direkt efter när inloggingsrutan kommer upp igen läggen den på mitt ip i anvnamnet? Ex
Användarnamn: xxx.xxx.xx.xxx/anvnamn
Någon vet vad det beror på eller kan ge mig en nyttig länk så hade jag varit tacksam!.
MVH
/JockeSv: Konfigurera IIS?
Jag arbetar som datalärare och har själv haft det här problemet. Vi hade inga problem innan vi började använda xp. Är xp operativsystemet du använder? Vi löste problemet genom att skapa ett konto på den lokala burken.Sv: Konfigurera IIS?
Tack för svaret!
Ni fick alltså skapa ett nytt konto för burken!!!?. Så man måste välja vilket konto man ska logga in på när man startar xp!?.
Det hela måste ju bero på att det inte är en "rikigt" server.
jaja! Jag får prova det!.
/tjocke