Försöker lägga till följande data mha denna fråga: Troligtvis så är QuizId en numerisk datatyp. Då skall du skippa apostroferna runt värdet i sql-frågan. Båda värdena var numeriska men när jag fixade det du sa fick jag detta felmeddelande: För få värden är precis som det säger. Någon av dina request.querystring är tomma och därför infogas inte rätt antal parametrar i din sql-sats. Den förutsätter två som du sagt, men troligen kommer bara en eller kanske ingen av dessa värden in.Nybörjar fråga!
<code>
SQLStmt ="Insert INTO Results"
SQLStmt = SQLStmt & " (QuizResult, QuizId)"
SQLStmt = SQLStmt & " VALUES( '"&Request.QueryString("QuizResult")&"' , '"&Request.QueryString("QuizId")&"' )"
</code>
Där QuizResult, QuizId är av typen tal i databasen.
Men när jag försöker lägga in dem i databasen får jag felmeddelandet:
<code>
Feltyp:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E07)
[Microsoft][Drivrutin för ODBC Microsoft Access] Typblandningsfel i villkorsuttryck.
/resultat.asp, line 35
</code>
Några förslag på varför?Sv: Nybörjar fråga!
<code>
SQLStmt ="Insert INTO Results"
SQLStmt = SQLStmt & " (QuizResult, QuizId)"
SQLStmt = SQLStmt & " VALUES( '" & Request.QueryString("QuizResult") & "', " & Request.QueryString("QuizId") & ")"
</code>
Om du fortfarande får samma fel så tar du bort apostroferna runt värdet för QuizResult också eftersom det likaväl kan vara en numersik datatyp även på den kolumnen.Sv: Nybörjar fråga!
<code>
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E10)
[Microsoft][Drivrutin för ODBC Microsoft Access] För få parametrar angavs. 1 förväntades.
/resultat.asp, line 35
</code>
Vad kan felet vara då?Sv: Nybörjar fråga!
Prova bygg sql-satsen i en sträng. Därefter köra response.write sql : response.end för att se vad som verkligen skickas iväg till din databas.