Har en databas som heter inlagg.mdb i den så har jag en tabell som heter TFT vill bygga sida 2 nu (view.asp) då jag är på sidan 1 så blir länken typ: I view.asp skriver du: Jag fattar inte om jag gjort rätt, är det så här det skall vara? model funkar nu men inte Då får du fylla med på med size i url:en också.Request.QueryString hjälp
view.asp?Model=LTN104S2-L01
och det vill jag få på sidan 2 men jag vet inte hur jag skall göra skall deta.
skall det vara Request.QueryString då?
har kört fast på detta :-(
i fältet Model finns det data typ detta --> LTN104S2-L01
då jag klickar på sida 1 där allt skrivs ut och blir en länk som då ser ut så här "view.asp?Model=LTN104S2-L01"
så vill jag ju få fram just den delen. men jag fattar inte hur som sagt.
så här ser min databas ut nu:
<code>ID | Model | Size | Resolution | Brightness | Contrast | Interface | CCFL life time | img</code>
jag vet ej hur databas kopplingen skall se ut då jag tror att det är olika beroende på vad den skall göra, men jag kanske har fattat fel där, vill kunna köra denna:
<code><%Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & server.mappath ("databasen.mdb")
%></code>
någon som har bra tipps ang. detta?
//Tommy LindblomSv: Request.QueryString hjälp
model = request.querystring("model")
Då kommer model vara "LTN104S2-L01". I och med att du nu har något i din model-sträng så kan du utföra något på din sida. Ex:
if model > "" then
.. sql sats för att hämta den specifika posten
else
.. kanske göra länkar med flera modeller
end ifSv: Request.QueryString hjälp
Size om jag skulle vilja få med det. skulle vilja få med alla celler som är på varje ID.
<code>
<%
model = Request.QueryString("model")
Set Con = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Con.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=" & Server.MapPath("inlagg.mdb")&";"
SQL = "Select * From TFT"%>
</code>
<code><%= (model) %> <%= (Size) %></code>Sv: Request.QueryString hjälp
view.asp?Model=LTN104S2-L01&size=2&width=8
model = request.querystring("model")
size = request.querystring("size")
width = request.querystring("width"(