Jag bygger ett forum och tänkte hålla koll på hur många, som för tillfället är inloggade i forumet. Med vilken teknik löser jag det bäst? Jag tror inte det finns något sätt som är riktigt bra som fungerar till 100%. Detta är dock ett sätt som fungerar: http://www.pellesoft.se/login/articles/asp/online.asp. OK, tack Johan. Det går lite in på en av mina ideér men du hade en bra och utförlig lösning. Jag antar att det är du som skrivit artikeln. Optimal är den väl inte, men jag har inte hittat någon smidigare metod som fungerar till 100%... Jag provar att köra en onStart och onEnd events i global.asa först. Känns bättre med en Application/Session för detta än att blanda in databasen.Vilken teknik är bäst?
Alltså... Kalle Anka och Nalle Puh har loggat in i forumet. Nu när jag själv loggar in så vill jag få info om hur många som samtidigt är inloggade i forumet. Det bör då bli tre stycken. Jag har ett par ideér hur jag skall gå tillväga men jag känner att det förmodligen finns ett bättre sätt. Det är väl så när man aldrig har gjort en lösning som detta tidigare.
Waiting for a kick in the right direction...Sv: Vilken teknik är bäst?
/JohanSv: Vilken teknik är bäst?
Finns det fler förslag? Finns det förslag somlöser detta utan att blanda in databasen?Sv: Vilken teknik är bäst?
/JohanSv: Vilken teknik är bäst?