Har börjat knacka lite ASP och givetvis är ju databasbiten en höjdare, om man nu fick eländet att fungera. Tycker det verkar truligt med allt vad DSN heter, får inte det att fungera alls. pröva att skriva så här när öppnar databasen Redan provat den varianten .. en sk. DSN Less variant .... men testade den igen utan framgång. Händer inte en skit ... :o( Som sagt var .. det händer inte ett skit, inte ens ett felmeddelande. Det låter som du inte får några poster tillbaka till ditt recordset!! Vet inte om det är ett krav att stänga rs och db'n men skriv in detta Öhh .. just det ... .asp .... Tack föresten att ni tar er tid med en annan newbiee .... Nu fick jag "äntligen" ett felmeddelande .... säger det här något ?? Uppss ... nu såg jag felet ... ett situationstecken för lite !! 1. Markera den fil du vill öppna.Va f....n gör jag för fel ????
Men följande kod är enklare och borde funka under alla omständigheter .. trodde jag
Vad är fel .... ????
<%
option explicit
dim objConnection
dim objRecordset
dim sSQL
set objConnection = server.createobject("ADODB.Connection")
objConnection.open "PROVIDER=MICROSOFT.JET.OLEDB.4.0;DATA SOURCE=C:\Server\Order.mdb"
set objRecordset = server.CreateObject("ADODB.Recordset")
sSQL = "SELECT Ordernr, Com, Status FROM Ordergrund"
objRecordset.Open sSQL, objConnection
%>
<HTML>
<HEAD>
</HEAD>
<BODY>
<TABLE width=90% align=center border=0 cellspacing=2 cellpadding=0>
<tr>
<td wdith=33% bgcolor=black><font size=2 color=white><b>Order</b></font></td>
<td wdith=33% bgcolor=black><font size=2 color=white><b>Com</b></font></td>
<td wdith=33% bgcolor=black><font size=2 color=white><b>Status</b></font></td>
</tr>
<%
while not objRecordset.EOF
%>
<tr>
<td><font size=2><%=objRecordset("Ordernr")%></font></td>
<td><font size=2><%=objRecordset("Com")%></font></td>
<td><font size=2><%=objRecordset("Status")%></font></a>
</td>
</tr>
<%
objRecordset.MoveNext
wend
set objConnection = nothing
set objRecordset = nothing
%>
<TABLE>
</BODY>
</HTML>Sv: Va f....n gör jag för fel ????
objConnection.open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=" & Server.Mappath("/server/Order.mdb")
eller vad din sökväg nu är
du ändrar bara i "/server/Order.mdb"Sv: Va f....n gör jag för fel ????
Html-dokumentet ligger på PWS:en ... kan det vara en orsak ?Sv: Va f....n gör jag för fel ????
Det enda som händer är att rubrikerna till tabellerna kommer upp.
Är ju newbiee så jag kanske har missat nån inställning någonstans !?Sv: Va f....n gör jag för fel ????
Testa att skriva något i kolumnenrna istället för att hämta från recordsetet.
Kanske kolla din fråga i access, det finns ett ställe som heter fråga/query där du kan bygga och ställa frågor mot databasen och få se alla svar som genereras..
Det verkar inte vara något fel på din ASP-kod eftersom du inte får något fel.
- magnusSv: Va f....n gör jag för fel ????
objRecordset.Close
objConnection.Close
set objConnection = nothing
set objRecordset = nothing
%>
<TABLE> Annars kanske denna felaktiga slut-tag är problemet, ska ju vara </TABLE>
</BODY>
</HTML>
/DanneSv: Va f....n gör jag för fel ????
Men fan ... du hoppade PhotoShop när jag skulle förhandsgranska filen som *.asp !!!Sv: Va f....n gör jag för fel ????
När jag ändrar till .asp så försvinner de gula markeringarna rund asp-koden... ska det va så tro ... rena snurren dettaSv: Va f....n gör jag för fel ????
Kompileringsfel i Microsoft VBScript fel '800a0409'
Oavslutad strängkonstant
/logistik/TMP595isexpxt.asp, rad 13
objConnection.open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=" & Server.Mappath(Order.mdb")Sv: Va f....n gör jag för fel ????
Nu funka det ... i Dreamweaver.
Men kanske nån kan säga varför Photoshop öppnas när jag försöker öppna sidan från Homesite !?Sv: Va f....n gör jag för fel ????
2. Tryck in och håll inne shift och högerkicka sedan på filen.
3. Välj "Öppna med..."
4. Du får då upp en ruta med olika program som du har installerat. Leta upp och markera programmet som du vill öppna asp-filen med, bocka för "Använd alltid detta program för..."
5. Klicka på OK
Nu ska det inte öppnas i photoshop utan i det program du har valt t.ex. Notepad