Hej, jag kopierar information från en Filemakerdatabas till en Accessdatabas via ODBC och ADODB. Kopieringen fungerar bra om den hinner med allt på under tre minuter, men tar det längre tid ger ASP-rutinen upp, eller rättare sagt den stannar med kopplingen öppen. Jag har kontrollerat alla möjliga timeoutvärden (som har med ASP/IIS att göra) och inte hittat något. Finns det timeout i ODBC-drivrutinerna? Någon annanstans? Försöker nu lösa problemet genom att gå över till Jet OLEDB, återkommer (men alla tankar kring problemet är välkomna!) I asp kan du ställa in hur lång tid en session får ligga innan den dör. Detta är vanligt förekommande på sidor där stora filuppladnningar kan göras. För att utöka tiden skriver du: Tack, men är det verkligen 25000 för 25 minuter? Jag trodde det var antal sekunder man angav. Jag använder = 360, ska prova att utöka. Det är Filemakerns ODBC som hänger sig. Problemet kvarstår. Några tips?ASP ADODB ODBC, kopiering Filemaker -> MDB ger upp efter tre minuter
Någon som har någon idé?Sv: ASP ADODB ODBC, kopiering Filemaker -> MDB ger upp efter tre minuter
Sv: ASP ADODB ODBC, kopiering Filemaker -> MDB ger upp efter tre minuter
Server.Scripttimeout = 25000
Vilket ger asp-sidan rätten att få hålla på att tugga utan att avslutas i ca 25 minuter.Sv: ASP ADODB ODBC, kopiering Filemaker -> MDB ger upp efter tre minuter
Sv: ASP ADODB ODBC, kopiering Filemaker -> MDB ger upp efter tre minuter