http://www.pellesoft.se/login/upload/t_view4.asp?tid=404 Skapa ett administrationsgränssnitt med asp som har en inloggning, så att inte andra kan ändra i din shop. Kolla bland kurser & artiklar, finns en hel del där.Hjälp med webshop!
Ja den webb shoppen är det jag menar.
Jag tänkte jag skulle testa den för att kanske lära mig mer och visst jag har fått igång den osv men nu undrar jag:
Hur fanken ska jag göra för att lägga in produkter, kategorier osv på nätet, online?
Och var ser jag som "Admin" adressen till kunderna som handlat???
Ja i databasen hittar jag ju allt och kan ändra osv men jag vill kunna göra det på enklast möjliga sätt på nätet.
Jag tänkte testa med mina eteriska oljor som jag säljer och kolla om det är något att ha men jag kan ju inte göra något utan att ladda hem databasen och kolla och ändra all info där. *suck*
Någon som skulle kunna hjälpa mig?
Kanske någon som skulle kunna maila mig och hjälpa mig via mail då jag inte vill surfa samtidigt som jag jobbar med detta...
iomas_post@hotmail.comSv: Hjälp med webshop!
Det du behöver är hur man med SQL kod sparar poster till databasen, hämtar, uppdaterar och raderar.
En del kod har du ju i de filer som finns i shopen.
Det är bättre att försöka själv, sen när man kör fast så frågar man efter hjälp.
//Anna-Karin