Jag har byggt en ActiveX dll som jag kallar på från en asp sida. Så långt är allt bra. Jag tror att det går så länge den ligger inom samma domän. Men flyttar du den utanför så går det nog inte. Största problemet är att om du har sessionsobjekt och liknande så kommer du inte kunna använda dessa funktioner. Jag har något svagt i bakhuvudet om hur man gör men kunde inte hitta något på nätet. AcitveX dll:en är byggd för att kommunicera med en annan dll som i sin tur utför vissa funktioner i en applikation. shite! Du har tyvärr redan grävt din grav eftersom du troligen inte ens får installera applikationen heller så du kommer inte ha någon nytta av detta tänk i alla fall. Jag har ett C API som jag inte kan kalla på direkt från en asp sida och behöver därför en mellan komponent. Finns det något annat sätt jag kan använda för att kommunicera med C API:et direkt från en asp sida.ActiveX dll från ASP
Nu kan vi inte ha ActiveX dll:en på samma server som asp koden. Kan jag kalla på ActiveX dll:en trots att den ligger på en annan maskin?Sv: ActiveX dll från ASP
Varför måste du flytta dll:en över huvudtaget?Sv: ActiveX dll från ASP
Anledningen till att jag måste flytta ActiveX dll:en är att jag inte får installera egena dll:er på webservern. Finns det nåt annat sätt där man kan kommunicera med en dll på en annan maskin från asp?Sv: ActiveX dll från ASP
Du vill göra det absolut jobbigast som går att göra med ActiveX...
Föreslår att du försöker göra om/tänka om. DCOM var aldrig någon smart idé även om vissa lyckades få det att fungera...
WebServices är ett hett alternativ, eller SOAP tekniken överhuvudtaget eftersom den kommunicerar via HTTP protokollet istället för något binärt som oftast får det jättejobbigt att ta sig mellan domäner/nätverk/gateways och annat joks.Sv: ActiveX dll från ASP
Tyvärr eller tack och lov tillåter inte de flesta hotell att man installerar egna komponenter och det är med anledning att man först och främst inte kan övervaka och ta ansvar för dessa om något händer. Vid fel kan det även påverka andra siters funktionalitet och prestanda.
Vad gör din rutin, det finns inga alternativ att koda detta i asp?Sv: ActiveX dll från ASP